Per ongelukje

bobrossEen nieuwe website… een nieuw visitekaartje!

Snel besteld, maar helaas niet op tijd geleverd voor de start van een nieuwe opdracht. Daarom toch maar 25 kaartjes op een dubbelzijdig A3 gepropt en naar de copyshop gegaan. Ondanks de beste inzet van de hulpvaardige eigenaar voldoet de eerste print aan Murphy’s law: de achterkant en voorkant zijn 180 graden verdraaid, waardoor een bijzonder mozaïek van plaatjes en tekst ontstaat.  De volgende klant moet nog even wachten… Die kijkt mij vrolijk aan en zegt: “Ach, snij ze eens uit en kijk hoe het eruit ziet. Volgens mij is het best leuk.”

Een typisch voorbeeld van een “happy little incident”, zoals Bob Ross het zou noemen. [Die uitdrukking blijkt overigens niet van hem: het wordt ook wel gebruikt voor een “ongelukje”, een niet-gepland, maar wel heel welkom nakomertje.] Thuis heb ik het uitgeprobeerd. De 25 nette visitekaartjes uitgesneden en de 25 “happy indicents”. De laatste zijn leuker. Nette voorkanten, met foute achterkanten, kriskras door elkaar.

De volgende lichting visitekaartjes volg ik dit stramien: met opzet ‘fout’ gedrukte kaartjes. Zo zie je maar: innovatie ontstaat soms bij toeval. Maar vooral: door “toevallige” ontmoetingen!  Ik zou het die klant nog ‘ns willen vertellen. Dat hij eigenlijk de innovator is van mijn nieuwste visitekaartje.

Plaats uw reactie